BR 64 Gőzmozdony teher vagy személy kocsikkal

Az „Arnold Jung Lokomotivfabric” gyárban 1928-1940 között 520 példányban legyártott mozdony a német vasúton meghatározó szerepet kapott mind a teher mind a személyszállításban. A II. világháború után a mozdonyok az Kelet és Közép Európa számos országába is kerültek. A mozdony magyar megfelelője (de nevezhetjük elődjének is), a Magyar Királyi Állami Vasgyár, 375 sorozatszámon elkészített mozdonya volt. 1907-1916 között összesen 596 darabot gyártottak ebből a típusból a magyar vasút számára. Ez a mozdonytípus, kategóriájában az egyik legjobban sikerült mozdonya volt, nemzetközi megítélés szerint is. A magyarországi vaspályákon a gőzös korszak legvégéig (1959) szolgáltak, több kiállított példány megtalálható mind Magyarországon, mind a környező országokban.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close