Megyeri híd

MÁR ÁRPÁD VEZÉR IS A MEGYERI RÉVNÉL KELT ÁT A DUNÁN

A híd a Megyeri rév helyén épült, amely már a honfoglalás óta ismert átkelő volt a Dunán, így az sem véletlen, hogy mindkét oldalon egy-egy csárda található (Budán a Bivalyos, Pesten pedig a Megyeri Csárda).

Az Újpest-Budakalász közötti híd építését a megnövekedett gépjárműforgalom indokolta.

A híd az M0-s autópályába illeszkedve elvezeti a forgalmat Budára.

A tervezés 1993-ben kezdődött, az építkezés 2006-ban indult jelentős tereprendezéssel, a terület egy része katonai övezet volt. A munkálatok első eredményeit egy árhullám megsemmisítette.

Az építkezés végén, 2008. szeptember 13-án nyílt nappal ünnepelték az átadást: futóverseny és kerékpárverseny volt a hídon.

A hidat állványzat nélkül építették, a 12 méteres darabokat egyenként illesztették be, stabilitásukat az acélszerkezetű merevítősablon adja.

Az épület helyszíne: Budapest
Épült: 2006 - 2008
Tervező: Hunyadi Mátyás, az építés felügyelője: Windisch László
Az épület koordinátái: é. sz. 47° 36′ 25″, k. h. 19° 05′ 30″
Méretarány a Mini Magyarországban: 1:100

TUDTA?

Állítólag a Megyeri réven keresztül kelt át Árpád vezér a Dunán (Anonymus krónikájából tudjuk).

A híd építési költsége 63 milliárd forint volt, valamivel több, mint a tervezett, ebből a pénzből számos alvállalkozót nem fizettek ki, ezért több cég is csődöt jelentett.

A hídnak természetvédelmi okokból nincs lejárója a Szentendrei szigetre.

A Szentendrei-szigeten van Budapest ivóvízbázisa, a fegyveres őrzés alatt álló területre belépni is csak engedéllyel lehet

A híd névadója kis híján Chuck Norris lett, mert az internetes közönség ezt szavazta meg. Végül Békásmegyer és a pesti Megyer (Káposztásmegyer) között ível át, ezért a neve Megyeri híd lett.

Magyarország második leghosszabb hídja. (A leghosszabb a Köröshegyi-völgyhíd.)

Az építmény voltaképpen öt külön híd együttese, de a teljes híd kilenc különböző összeépített elemből áll.

Szó volt arról, hogy a pilonok (tornyok) tetején látogatóközpontot alakítanak ki, de a hely szűkössége, és a ferde szerkezetből adódóan a lift hiánya miatt ezt nem építették meg. A tornyok tetejére egyéni kérésre, kísérővel felmehetnek látogathatók.

A hídon a 204-es BKV járat közlekedik menetrendszerűen és a Dunakanyarból érkező Volánbusz-járatok végállomása Újpestre került, segítve az utasok bekapcsolódását a tömegközlekedésbe.

A hidat olyan technológiával építették, ami elkerülhetővé tette állványzat megépítését. Ehhez rendkívül precíz számításokra volt szükség, hogy a részek tökéletesen illeszkedjenek egymáshoz.

A MEGYERI HÍD SZÁMOKBAN

A teljes híd 1861,35 méter hosszú

A Nagy Duna-ág feletti hídrész hossza 591 méter

A Szentendrei Duna-ág feletti hídrész hossza 331,20 méter

A híd szélessége a legszűkebb ponton 34,37 méter, a legszélesebb ponton 36,16 méter

A pilonokat és a pályát 88 ferde kábel tartja

A legnagyobb támaszköz 300 méter

Irányonként 2 forgalmi sáv, leállósáv, valamint a déli oldalon gyalogos, az északin kerékpárutat alakítottak ki

A híd építési költsége 63 milliárd forint volt

A híd napi forgalma mintegy 70 ezer gépjármű

A híd vasbetonból készült pilonjainak (tornyainak) magassága 100 méter

A beépített vasbeton mennyisége 120 ezer köbméte

A mederben 452 darab vasbeton cölöpöt használtak fel

Az acélszerkezet tömege 12 ezer tonna

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close